BCP üzletmenet-folytonosság biztosítása
Megelőzési, felkészülési és helyreállítási terv
  • ISSN: 1419 8967
  • ISBN: 963 9056 22 7
  • Szerzõ: Raffai Mária dr.
  • Kiadó: Novadat Bt.
  • Oldalszám: 256 oldal
  • Kiadás dátuma: 1999 július 
  • Borítóterv: ItergIfar Studio
  • Megrendelhető:
  • Megvásárolható:
    • a Líra és Lant, a Kiskapu könyvesboltjaiban és a Műszaki Könyváruházban

Hogyan lehet felkészülni a váratlan eseményekre? Mit kell tenni annak érdekében, hogy mindenki tudja, mi a feladata a váratlan szituációkban, hogyan lehet minél rövidebb idő alatt, minél kisebb energiával, ráfordításokkal helyreállítani a normális állapotot? Erre a kérdésre keresi a szerző a választ, és a könyvnek éppen az a célja, hogy betekintést nyújtson abba az elő- és felkészítő elemzési/tervezési folyamatba, amellyel a folyamatos üzletvitel katasztrófa esetén is biztosítható, illetve gyorsan helyreállítható. Számos példa bizonyítja, hogy azok a vállalatok, amelyek preventív módon készültek fel a véletlen eseményekre és hatásokra, túlélték a katasztrófákat, és csökkenteni tudták a veszteségeket.

A könyvben a szerző végigkíséri azt a folyamatot, amely egy katasztrófaterv-készítés felmerülésének igényétől kezdve feltárja, részletezi, elemzi a potenciális fenyegetettségeket, meghatározza a katasztrófát megelőző, a katasztrófa bekövetkezésekor és a helyreállításkor végzendő akciókat, elkészíti a dokumentációt, azaz a helyreállítás kézikönyvét. Ez a forgatókönyv alkalmas arra, hogy a helyreállítási stratégia alapján a vállalat biztosítsa és helyreállítsa a normális állapotot, az üzletmenet folytonosságát. A hazai piacon hiánypótló szakkönyv részletesen foglalkozik az informatikai rendszerek biztonságának speciális kérdéseivel is.
 

Az egyes kérdések tárgyalása során példaként –az üzleti diszkréció fenntartása érdekében– nem valódi vállalatokról van szó, hanem egy fiktív bank, a BCP Money Maker Bank  példáján keresztül láthatunk eseteket. A BCP-MM Bank jól működő pénzintézet, többezer magyarországi és nemzetközi ügyféllel, magán- és jogi személyekkel egyaránt. Az ügyfelek megbíznak a bank tevékenységében, hisznek abban, hogy a bank küldetésében megfogalmazott hitvallás, miszerint:

„…alapvető célunk az ügyfelek és partnereink bizalmának megnyerése és
megtartása, a Bank vezető pozíciójának hosszútávú megőrzése…”

biztos jövőt, eredményeket és sikert hoz nemcsak az ügyfeleknek, hanem a bank tulajdonosainak, vezetésének és alkalmazottainak egyaránt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Home    Előadások, cikkek    Könyvek