Az információ: Szerep, hatás, információmenedzsment

  • ISBN-10: 963 7692 10 X

  • ISBN-13: 978 963 7692 10 9

  • Szerző: Raffai Mária dr.

  • Lektorok: Dobay Péter dr. és Kovács János dr..

  • Kiadó: Palatia Nyomda és Kiadó

  • Oldalszám: 416 oldal

  • Kiadás dátuma: 2006 

  • Borítóterv: Csongrádi Péter

A 21. századot az információ és az információszolgáltatás dominanciája jellemzi. Az információ ma már nemcsak a gazdasági és a társadalmi életben játszik meghatározó szerepet, hanem megváltoztatja mindennapi életünket, befolyásolja életmódunkat is. Az Internet-hálózat számos új lehetőséget kínál, alkalmas a tájékozódásra és a kommunikációra, az on-line megoldásokkal egyszerűen intézhetjük hivatalos ügyeinket, vásárolhatunk, programokhoz jegyet rendelhetünk, helyeket foglalhatunk, kultúrálódhatunk, sőt dolgozhatunk, tanulhatunk is anélkül, hogy naponta órákat kellene utazással tölteni. Ebben, az infokommunikációs technológiák által vezérelt, információs társadalomnak nevezett korszakban különösen fontos, hogy tisztában legyünk az információ jelentőségével és szerepével, a társadalomra gyakorolt hatásával.

Raffai Mária Az információ című szakkönyve a témával kapcsolatos kutatásainak és több évtizedes rendszerfejlesztési tapasztalatainak a terméke. Bár a szakkönyv alapját a korábban megjelent, információrendszer-tervezéssel és információmenedzsmenttel kapcsolatos munkák képezik, a jelen könyv mégis számos újdonságot tartalmaz az információs társadalom jelenlegi fejlettségének a helyzetével, a hazai megvalósítási programokkal, valamint a korszerű IR-fejlesztési technológiákkal kapcsolatban. Az információmenedzselési feladatok tárgyalásánál a szerző nagy hangsúlyt helyez az informatikai rendszerek hasznosságával, a költségek megosztásával, a beruházások megtérülésével kapcsolatos elemzésekre, valamint az informatikai szolgáltatások tudatos tervezésére, az ügyfél/felhasználó centrikus kiszolgálási tevékenységre.

Az informatikai rendszerek fejlesztése és működtetése komplex tevékenység, amely több szakterületre is kiterjedő, multidiszciplináris ismereteket, problémamegoldási készséget igényel, és amelynek hatékony végzéséhez nemcsak szakmai ismeretekre, de gyakorlatra és tapasztalatokra is szükség van. Mivel az informatikai szakma érzékeny az új technológiák iránti fogékonyságra, ezért különösen fontos, hogy a szakemberek képesek legyenek az új koncepciók és technológiák befogadására és eredményes alkalmazására, hogy megértsék a szakterületi feladatokat, azonosulni tudjanak a megbízói igényekkel, és együtt tudjanak működni a felhasználóval. Raffai Mária könyve ehhez a munkához nyújt segítséget.

 

A szakkönyv tartalma:

1. Információ, rendszer, információrendszer: Fogalmak első megközelítésben; Adat, információ, tudás; Rendszer és szervezet; Az információrendszer

2. Az IR/IT fejlődése: A fejlődés folyamata; Informatikai rendszerek; IR/IT változtatási késztetések;

3. Az IR/IT dominanciája: Az IT megváltozott szerepe; Az ICT társadalmi-gazdasági hatása; Az információs társadalom

4. Információmenedzsment:. Információmenedzsment;  Informatikai stratégia;  Üzemeltetés, szolgáltatás;  Informatikakontrolling

5. A rendszerfejlesztés módszertana: Rendszerfejlesztés; A fejlesztés módszertana; A fejlesztési projekt.; A fejlesztés dokumentumai

 

Home  Cikkek, elõadás-anyagok, szakkönyvek